شنبه , 1 اردیبهشت 1403

قارچ شکم پر با مرغ و پنیر

قارچ شکم پر با مرغ و پنیر

قارچ شکم پر با مرغ و پنیر یکی از انواع پیش غذاها می باشد. پیش غذاها بسیار متنوع هستند و از نوع ساده تا بسیار خاص طبقه بندی می شوند.

البته فرهنگ استفاده از پیش غذا خیلی در ایران جا افتاده نیست و بیشتر در خارج از ایران این فرهنگ رواج دارد، ولی در بعضی از رستوران های ایرانی این هدف دنبال می شود و فاصله زمانی یک ربع تا نیم ساعت بین پیش غذا و وعده غذای اصلی در نظر می‌گیرند.

 

مواد لازم:

قارچ متوسط 20 عدد . پیاز 1 عدد . پنیر خامه ای 200 گرم . سینه مرغ 1 عدد

روغن جامد یا کره 2 قاشق غذاخوری . پنیر موزارلای رنده شده 1/2 لیوان . نمک و فلفل سیاه مقدار لازم

 

طرز تهیه قارچ شکم پر با مرغ و پنیر

فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، قارچ ها را بشویید و یا دستمال کاغذی خشک کنید.ساقه و کلاهک قارچ را از هم جدا کنید سپس ساقه های قارچ را با چاقو خرد نمایید ؛ داخل ماهیتابه روغن یا کره بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، پیاز و قارچ خرد شده را داخل ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود.

داخل کاسه ای سینه مرغ چرخ شده و پنیر خامه ای بریزید و مخلوط کنید سپس مخلوط قارچ و پیاز تفت خورده را اضافه کنید و نمک و فلفل بزنید ( بهتر است مخلوط قارچ را گرم اضافه کنید ).

داخل سینی فر را چرب کنید یا کاغذ روغنی بیندازید ، کلاهک های قارچ را با فاصله داخل سینی فر بچینید ، با استفاده از قاشق مقداری از مایه مرغ بردارید و داخل قارچ ها را با آن پر کنید.

پس از اینکه تمام قارچ ها پر شدند روی آن پنیر موزارلا بریزید و سینی را داخل فر قرار دهید ، حدود 10 – 15 دقیقه زمان برای پخت قارچ ها لازم است ( پس از 10 دقیقه قارچ ها را چک کنید ) ، پس از پخت قارچ های شکم پر را در ظرف بریزید و سرو کنید.

امتیاز به این مطلب

User Rating: 5 ( 1 votes)

درباره‌ی محمد درفشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =