سه شنبه , 29 اسفند 1402

عشق در یک نگاه

عشق در یک نگاه

عشق در یک نگاه

عشق در یک نگاه می‌تواند برای همه افراد رخ دهد. حتی ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که در نگاه اول عاشق کسی شده باشید. اینکه زن یا مرد، کدامیک زودتر از دیگری این حس را تجربه می‌کنند، تفاوتی وجود ندارد.

از این رو باید دقت کنیم که معمولاً در اکثر موارد این نوع عشق می‌تواند مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد کند چون هیچ شناختی نسبت به طرف مقابل خود ندارند و وارد رابطه‌ای می‌شوند که انتهایش تنهایی و افسردگی است. به همین دلیل باید سعی کنیم دیدگاه‌ واقع‌بینانه‌تری نسبت به معشوقه مورد نظر خود داشته باشیم تا از وقوع مشکلات احتمالی جلوگیری کنیم.

فرد با دیدن یک نفر از جنس مخالف خود بعد از مدتی در حدود چند ثانیه، احساساتی نسبت به زندگی و آینده خود پیدا می‌کند و چیزهایی را در درون خود تجربه می‌کند که تا قبل از آن برایش ناشناخته بوده است. به این نوع عاشــق شدن و وضعیت می‌گویند «تب عشق» . علت انتخاب این نام این است که با شدت و هیجان بیشتری همراه است و ناگهان اتفاق می‌افتد.

یک مثال برای درک بهتر عشق در یک نگاه

برای اینکه معنی عاشق شدن در نگاه اول را بهتر متوجه شوید مثالی می زنیم: دو غریبه یکدیگر را در یک اتاق شلوغ می بینند. یک جاذبه فوری، یک جرقه الکتریکی رخ می دهد و ناگهان همتا و شریک خود را می یابند و هرگز گذشته را به یاد نمی آورند.

در دنیایی که روابط عاشقانه اغلب نیاز به کارهای زیادی دارد و با ناامیدی، پس زده شدن و عدم قاطعیت همراه هستند، عاشق شدن در نگاه اول بسیار جذابیت دارد.

توضیح عشق با یک نگاه از نظر روانشناسی اصلا آسان نیست!

امتیاز به این مطلب

User Rating: 5 ( 1 votes)

درباره‌ی ژاله کیانی

سلام. من مشاور و روانشناس بالینی، درمانگر :اختلالات اضطرابی، افسردگی، وسواس، اختلالات جنسی و مشاور در حوزه خانواده (شکست عاطفی، خیانت، مشاوره پيش از ازدواج ) هستم. بسیار خوشحال هستم که می توانم مطالب مورد نیاز شما را بیان کنم.

همچنین ببینید

فواید رابطه جنسی

فواید رابطه جنسی

از فواید رابطه جنسی می‌توان به تولید مثل، بهبود سلامت روان و سلامت جسمانی و همچنین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 4 =