چهارشنبه , 29 فروردین 1403

طراحی دکوراسیون داخلی یک خانه

تابلو در دکوراسیون داخلی

مقدمه ای بر تاثیر تابلو در خانه

در طراحی دکوراسیون داخلی یک خانه، تنها رنگ آمیزی و پوشش دیوارها برای جذاب شدن محیط کافی نیست و نیاز است تا از عناصر تزئینی دیواری مثل تابلوهای عکس و نقاشی استفاده کنید. این تابلوهای دیواری می توانند زیبایی فوق‌ العاده‌ ای را به فضای شما ببخشند. در ذهن خود تصور کنید یک خانه با ملزومات شیک و دکوراسیون مدرن دارید. مبلمان مدرن، آشپزخانه ای جذاب و اتاق پذیرایی بزرگ و شیک؛ دیوارهای اتاق پذیرایی خانه شما به رنگ خاکستری است ولی چیز خاصی روی آن جلب توجه نمی کند.

در این صورت فضایی بی روح خواهید داشت که مدتی بودن در آن، فرد را خسته می کند. چه چیزی بهتر از یک تابلوی دیواری می تواند جلوه گر شادی و هنر در اتاق شما باشد؟ بنابراین تاثیر تابلو در خانه چیزی فراتر از زیبایی است و فضای کلی خانه به وجود این عناصر بستگی دارد و یکی از نقاط توجه در هر خانه به شما می رود.

 

تابلوها در دکوراسیون داخلی

تاثیرات تابلو بر معماری داخلی

تابلو ها در دکوراسیون منزل، برخلاف باور عموم نقش پررنگ و حائز اهمیتی را دارد. بسیاری از افراد ابتدا به خرید وسایل و چیدمان خانه خود پرداخته و خرید تابلو و اثر هنری را به آخرین گام برای تزئین دکوراسیون می‌گذارند. تابلوها و آثار هنری این قدرت را دارند که حتی کل دکوراسیون خود را بر اساس آن خریداری و دکور کنید. تابلو ها در دکوراسیون منزل با توجه به ویژگی‌های آن از قبیل طرح ، تم رنگ ، اندازه و غیره می‌تواند بر انتخاب سایر وسایل داخلی تأثیر گذارد. از خانه‌هایی با سبک‌های مدرن گرفته تا خانه‌های سنتی هرکدام را با سبک نقاشی و یا طرح های تابلو های فرشی و کوبلنی خاص خود می‌توان دیزاین کرد. قاب تابلو نیز به‌اندازه خود اثر هنری در زیبایی منزل تأثیر دارد و باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. تابلوها در دکوراسیون منزل نقش برجسته‌ای دارند که برخی طراحان دکوراسیون آن‌ها را تعریف‌کننده سبک دکوراسیون خانه می‌دانند.

تزئینات دکوراسیون داخلی

اگر دیوارهای خانه شما از ارتفاع کمی بهره می‌برند، می‌توانید از تابلوهایی استفاده کنید که به‌صورت عمودی بر دیوارها نصب می‌شوند، این‌گونه از تابلوها منجر به بزرگ‌تر دیده شدن دیوارها شده و زیبایی زیادی به آن‌ها خواهد بخشید.

بهترین دیوار برای قرار دادن تابلوهای نقاشی، دیوار پشت کاناپه است که برای آن نیز باید توجه کنید تا اندازه قاب از طول کاناپه بزرگ‌تر نباشد.

یادتان باشد استفاده از نورپردازی می‌تواند تا حد زیادی بر زیبایی تابلوی شما بی افزاید؛ اگر مبحث نورپردازی رعایت نشود باید نصب تابلو در قسمت‌های دیگر خانه را مدنظر قرارداد و مکانی را انتخاب کرد تا از نور کافی بهره ببرد.

یکی از نکات مهمی که برای انتخاب وسایل دکوری باید به آن توجه کرد، رنگ و سبک تابلوهای نقاشی هستند. دقت کنید تابلوی انتخابی شما با سبک دکوراسیون داخلی‌تان یکی باشد. قاب باید رنگی متناسب بارنگ و سبک مبلمان شما داشته باشد تا به یک وصله ناجور در دکوراسیون منزلتان تبدیل نشود.

اگر تمایل به استفاده از تابلوهای بزرگ دارید، توجه داشته باشید که این‌گونه از تابلوها باید بر روی دیوارهای اصلی نصب گردند؛ و تابلوهای کوچک بر روی دیوارهای کوچک‌تر… هیچ‌گاه تابلویی بزرگ‌تر و یا هم‌اندازه با دیوار خود انتخاب نکنید، چراکه منجر به آشفته نشان دادن فضای شما خواهند شد.

برای نصب چند تابلو در کنار یکدیگر توازن را رعایت کرده و تابلوهایی بارنگ روشن‌تر را در بالا و تابلوهای رنگ تیره را در پایین نصب کنید.

اگر بر روی کاغذدیواری قصد نصب تابلو دارید، یادتان باشد تابلوهایی ساده برای دیوارهایی با طرح شلوغ مناسب بوده و تابلوهایی که دارای طرح‌های شلوغ هستند مناسب دیوارهای ساده می‌باشند.

 

نقش تابلو در دکوراسیون

انتخاب رنگ دیوارها توسط تابلو ها

یکی از سخت‌ترین انتخاب‌ها در دکوراسیون منزل انتخاب رنگ مناسب برای دیوارها است. وقتی به فروشگاه رنگ ساختمانی برای انتخاب رنگ دیوارها مراجعه می‌کنید دنیای از رنگ‌ها پیش رویتان قرار می‌گیرد و انتخاب سخت‌تر از قبل می‌شود. اما چنانچه از یک تابلوی زیبا در اثاثیه منزل خود برخوردارید می‌توانید طیف رنگی مناسب را با توجه به آن انتخاب کنید. اولین گام برای این کار انتخاب دو یا سه سایه از رنگی غالب تابلو است.

گام دوم انتخاب یکی از این موارد به‌عنوان رنگ اصلی است سپس از  طیف‌های سایه‌روشن آن می‌توانید برای رنگ دیوارها کمک بگیرید. اگر نیاز به کمک بیشتری دارید می‌توانید از اپلیکیشن هایی مانند ColorSnap برای تعیین سایه‌های تابلو خود نیز استفاده کنید. برای مثال تابلویی که از آسمان ابری و منظره ساحلی با شنزارهای آن تشکیل‌شده می‌تواند روی دیواری به رنگ کرم روشن نزدیک به رنگ شنزار آویزان شود. این روش در مواقعی که شما از تابلویی که از ارزش هنری بالایی برخوردار است و یا شما علاقه زیادی به آن دارید، به‌کاربرده می‌شود.

تابلوهای دکوری

 

تاثیر تابلو در خانه | استفاده از تابلو در دکوراسیون داخلی چه تاثیری دارد؟ | نقش تابلو در دکوراسیون

تاثیر تابلو در خانه بسیار مثبت و خوب است. با استفاده از تابلو در دکوراسیون، می توان فضا را از حالت بی روحی درآورد و این یکی از بهترین موارد تاثیر تابلو در خانه است. تابلوهای نقاشی و غیره در خانه به محیط ما جذابیت می بخشند. ما در این مقاله به طور کامل به بررسی تاثیر تابلو در خانه و دکوراسیون داخلی پرداخته ایم. از شما همراهان محترم معماریان دعوت می کنیم تا پایان همراه ما باشند و اگر نظر یا پیشنهادی مدنظر دارند، با ما در میان بگذارند.

 

 

نقش نورپردازی در جلوه دار شدن تابلوها

نورپردازی، ابزاری برای جذابیت بیشتر و جلوه دار کردن تابلو در خانه است. استفاده از نورپردازی می‌تواند تا حد زیادی بر زیبایی تابلوی شما بیافزاید. با قاطعیت می توان گفت اگر مکانی که تابلو را در آن استفاده می کنید از نورپردازی خوب و استانداردی برخوردار نباشد، تابلو هیچ تاثیر مثبتی در دکوراسیون شما نخواهد گذاشت.

نقش نورپردازی در جلوه دار شدن تابلوها

 

تابلو نوشته

برای اینکه نمای خوبی در تابلوهای روی دیوار داشته باشیم، رعایت چه نکاتی لازم است؟

  • فاصله بین هر تابلو را روی دیوار حفظ کنید. اینطور نباشد که یک دیوار خانه پر از تابلو باشد و روی دیوار دیگر هیچ تابلویی نصب نباشد. فاصله استاندارد بین هر تابلو روی دیوار 5 سانتی متر از بالا، پایین، چپ و راست قاب است.
  • استفاده از تابلو در تمام قسمت های خانه ممکن است؛ به شرطی که در بکارگیری آن زیاده روی نشود و فضا را خیلی شلوغ نشان ندهد.
  • قاب تابلوهایی که قصد دارید در کنار هم استفاده کنید را به یک شکل انتخاب کرده تا با تغییر محل قرارگیری آنها به جلوه ای متعادل برسید.
  • تابلوهای کوچک روی دیوارهای بزرگ و تابلوهای بزرگ روی دیوارهای کوچک، نمای جالبی ندارند؛ پس سعی کنید از آن ها پرهیز کنید.
  • زیاد روی قیمت تابلوهای عکس یا نقاشی تمرکز نکنید. گران بودن آثار هنری روی دیوار خانه شما اهمیت زیادی ندارد؛ شما حتی می توانید، از نقاشی های کودکانه فرزند خود بر روی دیوار بهره ببرید.
  • به تنهایی تابلو را نصب نکنید و سعی کنید از شخصی برای تراز بودن تابلو و کج نبودن آن کمک بگیرید.

تابلو

اهمیت استفاده از تابلو های هنری در خانه

استفاده از تابلوها و قاب عکس های دیواری فضای خانه و اتاق های شما را تغییر داده و آن را دل نشین می کند. از تابلو می توان جهت القای احساس هنر و زیبایی در محیط استفاده کرد چرا که این عناصر حال و هوایی متفاوت به فضا می افزایند. تابلوهای نقاشی ساده، تابلو نقاشی مفهومی، تابلو نقاشی منظره، تابلو عکس افراد و غیره، از جمله سبک های تابلو هستند که در قسمت های گوناگون استفاده می شود.

 

 

امتیاز به این مطلب

User Rating: Be the first one !

درباره‌ی دیده ها

ما در تیم تولید محتوای وب سایت دیده ها در تلاش هستیم تا بهترین، جدیدترین و مهمترین مطالب روزمره زندگی را برای شما عزیزان تهیه کنیم. با ما همراه باشید

همچنین ببینید

کاشت ناخن

کاشت ناخن

برای زیبایی بیشتر دست ها و داشتن ناخن های زیبا، بسیاری از خانم ها به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − هفت =