سه شنبه , 29 اسفند 1402

کی‌روش سرمربی تیم ملی شد

کی‌روش سرمربی تیم ملی شد

با اعلام مدیررسانه تیم ملی ایران، کی‌روش سرمربی تیم ملی شد.

در حالی که از روز گذشته شایعات پیرامون تغییر در کادر تیم ملی و پست سرمربیگری به اوج خود رسید و در آخرین ساعات روز، مشخص شد که هیئت رئیسه سرمربیگری کارلوس کی‌روش را تصویب کرده و قطع همکاری با اسکوچیچ نیز از طریق مهدی محمدنبی انجام شده، حالا این خبر به صورت از سوی مدیررسانه تیم ملی مخابره می‌شود و رسما کی‌روش سرمربی تیم ملی شد.

محمد جماعت مدیررسانه تیم ملی در توییتر خود نوشته است: فدراسیون جهت تلاشهای بی وقفه و صعود به جام جهانی، قدردان دراگان اسکوچیچ خواهد بود اما با تصمیم هیئت رییسه، کارلوس کی روش به عنوان سرمربی جدید انتخاب شده. امیدواریم بازی‌های تیم ملی مانند دو جام جهانی قبل با سرمربیگری کی روش، موجب رضایت و خشنودی مردم شده و نمایش قابل افتخاری را ببینیم.

به این ترتیب و در شرایطی که تقریبا همه خبرگزاری‌ها از طریق منابع مختلف حضور کی‌روش در تیم ملی به جای اسکوچیچ را تائید کرده بودند، حالا این خبر سروشکل رسمی به خود می‌گیرد و از این پس دوباره پیشوند سرمربی تیم ملی، برای کی‌روش اطلاق خواهد شد و اسکوچیچ نیز به لیست سرمربیان سابق تیم ملی ایران اضافه می‌شود.

کیروش سرمربی تیم ملی ایران

کارلوس کی‌روش پس از جام ملتهای 2011 آسیا و در روزهایی که ایران کار خود برای صعود به جام جهانی 2014 برزیل را استارت زده بود، جانشین افشین قطبی شد و به مدت هشت سال هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت و به اولین سرمربی تبدیل شد که دو بار با ایران در جام جهانی حاضر می‌شود. وی همچنین دو جام ملتها نیز با ایران پشت سر گذاشت که یکی با شکست مقابل عراق در ضربات پنالتی در مرحله یک چهارم نهایی به پایان رسید و دیگری با باخت به ژاپن در مرحله نیمه نهایی که باخت دوم، پایان کار سرمربی پرتغالی را هم رقم زد.

پس از کی‌روش، مهدی تاج قراردادی با ویلموتس امضا کرد که اگر طرفین به تعهد خود پایبند بودند و همه چیز خوب پیش می‌رفت، او باید هدایت تیم ایران را در جام جهانی برعهده می‌داشت اما سرمربی بلژیکی پس از نتایج فاجعه‌بار در مرحله اول مقدماتی از عرصه کنار رفت و جای خود را به اسکوچیچ داد؛ کسی که در مدت حدود دو سال سرمربیگری‌اش، تنها یک باخت در دیدارهای رسمی را تجربه کرد و موفق شد ایران را به عنوان صدرنشین به جام جهانی برساند.

کارلوس کیروش

در مدتی که ویلموتس و اسکوچیچ سرمربی تیم ایران بودند، کی‌روش در کسوت سرمربی هدایت کلمبیا و مصر را برعهده گرفت تا همچنان در سطح اول فوتبال ملی جهان چالش سرمربیگری را ادامه دهد. او در کلمبیا باوجود شروع خوب و پیروزی برابر آرژانتین، خیلی زود به آخر کار رسید و از هدایت این تیم اخراج شد. او تیم ملی مصر را به فینال جام آفریقا رساند که البته نتوانست جام را بالای سر ببرد و در مقدماتی جام جهانی نیز مغلوب سنگال شد تا به جام جهانی صعود نکند.

اما با این حال باوجود غیبت کلمبیا و مصر _دو تیم پیشین کی‌روش_ در جام جهانی، خود او با ایران در مهمترین رویداد فوتبال ملی حضور خواهد داشت و امیدوار است که کار ناتمام دوره قبلی را تکرار کند. کی‌روش با ایران در جام جهانی 2014 موفق شد یک امتیاز ارزشمند از نیجریه بگیرد و با نمایش تاریخی برابر آرژانتین، محبوبیت بالایی نزد هواداران کسب کرد. او همچنین در جام 2018 روسیه، دومین برد تیم ملی در جام جهانی را مقابل مراکش رقم زد و برابر پرتغال هم یک امتیاز گرفت و شاید اگر خوش‌شانس بود، می‌توانست با ایران به مرحله بعدی صعود کند.

کیروش

با بازگشت مرد 69 ساله به نیمکت تیم‌ملی او هم در کنار برانکو ایوانکوویچ نامش را در سیاهه مربیانی قرار خواهد داد که بیش از یک بار روی نیمکت تیم ملی نشستند.

همچنین با حضور دوباره او در تیم ملی، سوالات زیادی پیرامون فهرست تیم ملی ایران شکل خواهد گرفت و باید دید که او با چه فهرستی به استقبال اردوی اتریش خواهد رفت.

امتیاز به این مطلب

User Rating: 5 ( 1 votes)

درباره‌ی دیده ها

ما در تیم تولید محتوای وب سایت دیده ها در تلاش هستیم تا بهترین، جدیدترین و مهمترین مطالب روزمره زندگی را برای شما عزیزان تهیه کنیم. با ما همراه باشید

همچنین ببینید

لاستیک دولتی

لاستیک دولتی

توزیع ۴ حلقه لاستیک دولتی با کارت ملی آغاز شد! | لاستیک دولتی رایگان هم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 10 =