شنبه , 1 اردیبهشت 1403

کاخ سفید آمریکا

محوطه و چمن کاخ سفید

کاخ سفید آمریکا معروف‌ترین کاخ و بنای ایالت متحده امریکا محسوب می‌شود. کاخ سفید محل کار و اقامتگاه رسمی رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا است. این کاخ در خیابان پنسیلوانیا، واشینگتن دی.سی. واقع شده‌است.

معمار این اقامتگاه جیمز هوبان است، که اصالتاً ایرلندی بود و طراحی آن را بر پایه معماری نئوکلاسیک پیاده کرد. مراحل ساخت‌وساز نیز از تاریخ ۱۷۹۲ تا ۱۸۰۰ ادامه یافت.

شاید کمتر کسی بداند چه اتفاقاتی در خانه‌ای که قدرتمندترین رییس‌جمهور دنیا در آن زندگی می‌کند، رخ می‌دهد.

عکس هوایی کاخ سفید

امروزه کاخ سفید به سه قسمت منزل رئیس‌جمهور در مرکز، بال غربی کاخ، و بال شرقی کاخ تقسیم شده‌است، ساختمان کاخ سفید شامل شش طبقه‌است، طبقه همکف، طبقه کشور، طبقه دوم، طبقه سوم و دو طبقه زیرزمین که مساحتی برابر ۵٬۱۰۰ متر مربع را می‌پوشاند، ۱۳۲ اتاق و ۳۵ دستشویی، ۶ آشپز تمام وقت و روزانه حدود ۵٬۰۰ بازدیدکننده دارد.

دفتر کار رئیس جمهور آمریکا

دفتر رئیس‌جمهور (دفتر بیضی شکل) و دفتر کارمندان رتبه بالای وی با اتاقی برای ۵۰ کارمند و همچنین اتاق هیئت دولت که ملاقات‌های رئیس‌جمهور با هیئت دولت درآنجا صورت می‌گیرد در بال غربی کاخ سفید واقع شده‌است.

بنای کاخ سفید در ابتدا «قصر ریاست جمهوری» یا عمارت ریاست جمهوری نامیده می‌شد، این بنا برای اولین بار در سال ۱۸۱۱ کاخ سفید نام گرفت.

اتاق جلسات سری آمریکا

اتاق جلسات سری کاخ سفید آمریکا

 

اتاق جلسات کابینه کاخ سفید

اتاق جلسات کابینه کاخ سفید

 

 

امتیاز به این مطلب

User Rating: 5 ( 1 votes)

درباره‌ی دیده ها

ما در تیم تولید محتوای وب سایت دیده ها در تلاش هستیم تا بهترین، جدیدترین و مهمترین مطالب روزمره زندگی را برای شما عزیزان تهیه کنیم. با ما همراه باشید

همچنین ببینید

پیام های تسلیت روز تاسوعا

پیام های تسلیت روز تاسوعا

در زیر مجموعه ای از پیام های تسلیت روز تاسوعا با جملات زیبا مناسب این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =