سه شنبه , 29 اسفند 1402

مرز ایران و عراق بسته شد

درگیری عراق

مدیرکل نظارت عتبات سازمان حج و زیارت گفت: با توجه با ناآرامی های داخل عراق مرز ایران و عراق بسته شد و اعزام کاروان‌های زیارتی به عراق صورت نمی گیرد.

حمیدرضا محمدی گفت: درباره وضعیت اعزام زائران به عراق با توجه ناآرامی‌ها در داخل این کشور و همچنین شرایط زائرانی که هم اینک در این کشور به سر می‌برند، توضیح داد: اعزام کاروان‌ها فعلا لغو شده است.

زائران ایرانی در عراق نیز در صحت و سلامت هستند و هماهنگی‌های لازم  انجام شده است.

او همچنین گفت: برای برگشت زائران به کشور نیز ان‌شاء‌الله تدبیر لازم انجام خواهد شد.

عراق از ظهر روز دوشنبه، پس از انتشار بیانیه مقتدی صدر که از دنیای سیاست خداحافظی و اعلام کرد که همه دفاتر وابسته به خود، جز مرقد و موزه و مؤسسه میراث خاندان صدر را مسدود می‌کند.

منطقه سبز عراق شاهد افزایش تنش و تحرکات هواداران مقتدی صدر و تشدید تدابیر امنیتی شد. در جریان این اتفاقات مرز ایران و عراق بسته شد.

همزمان، فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق اعلام کرد که در همه استان‌ها و مناطق این کشور از ساعت ۱۹ عصر دوشنبه (به وقت محلی) تا اطلاع ثانوی، قانون منع تردد برقرار می‌شود.

وزارت کشور و ستاد اربعین نیز از زائران اربعین درخواست کردند تا اطلاع ثانوی از سفر به عراق خودداری کنند. همچنین اعلام شد که مرزهای زمینی و هوایی ایران و عراق بسته شده است.

درباره‌ی دیده ها

ما در تیم تولید محتوای وب سایت دیده ها در تلاش هستیم تا بهترین، جدیدترین و مهمترین مطالب روزمره زندگی را برای شما عزیزان تهیه کنیم. با ما همراه باشید

همچنین ببینید

لاستیک دولتی

لاستیک دولتی

توزیع ۴ حلقه لاستیک دولتی با کارت ملی آغاز شد! | لاستیک دولتی رایگان هم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + نه =