سه شنبه , 29 اسفند 1402

سهمیه بنزین آزاد کاهش یافت

کاهش سهمیه بنزین به 150 لیتر

سهمیه بنزین آزاد کاهش یافت

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: سهمیه بنزین آزاد کاهش یافت و سهمیه بنزین ۳‌۰‌۰‌۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی از ۲۵‌۰ لیتر در ماه به ۱۵‌۰ لیتر در ماه در سراسر کشور کاهش یافت.

جلیل سالاری معاون وزیر نفت امروز در جمع خبرنگاران گفت: این طرح در ماه جاری اجرایی شده و اکنون کارت‌های سوخت یک سهمیه ۶‌۰ لیتری و یک سهمیه ۱۵‌۰ لیتری دارند.

وی با بیان اینکه در کارت سوخت شخصی هر فرد یک سهمیه نرخ اول ۱۵‌۰‌۰ تومان و یک نرخ ٣‌۰‌۰‌۰ تومان که ۲۵‌۰ لیتر است، وجود دارد گفت: با بررسی که انجام شد، خودروهای داخلی در ۱‌۰‌۰ کیلومتر به طور میانگین بیش‌تر از ۱‌۰ لیتر مصرف نمی‌کنند، طبیعتا زمانی که در یک کارت شخصی حدود ۳۱‌۰ لیتر بنزین داریم، عدد بزرگی است.

معاون وزیر نفت افزود: هیچ خودرویی نیست که بیش از ١‌۰‌۰‌۰ کیلومتر در ماه تردد داشته باشد، ضمن اینکه کارت جایگاه‌ها نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه پس از بررسی مشاهده کردیم که تراکنش عمدتا در سهمیه دوم بر اساس کارت‌های جایگاه‌دار اتفاق می‌افتد تصریح کرد: این کاهش در کل کشور است و صرفا مربوط به استان سیستان و بلوچستان نیست.

وی ادامه داد: سهمیه دوم در کل کشور به ۱۵‌۰ لیتر کاهش پیدا کرده است و افراد می‌توانند از کارت جایگاه داران استفاده کنند.

امتیاز به این مطلب

User Rating: 5 ( 1 votes)

درباره‌ی دیده ها

ما در تیم تولید محتوای وب سایت دیده ها در تلاش هستیم تا بهترین، جدیدترین و مهمترین مطالب روزمره زندگی را برای شما عزیزان تهیه کنیم. با ما همراه باشید

همچنین ببینید

لاستیک دولتی

لاستیک دولتی

توزیع ۴ حلقه لاستیک دولتی با کارت ملی آغاز شد! | لاستیک دولتی رایگان هم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 4 =