جمعه , 31 فروردین 1403

تمام قیمت ها به سال قبل باز می گردد

9 صبح؛ تمام قیمت ها به سال قبل باز می گردد.  روغن، شیر، پنیر و تخم مرغ، انواع نان و غلات، انواع گوشت و فرآورده‌های گوشی،‌ انواع قند، شکر و شیرینی، ماهی‌ها، ماکیان، سبزیجات،‌چای، قهوه، آبمیوه، نوشابه و انواع نوشیدنی‌های غیرالکلی باید شامل کاهش قیمت شود.

اینها کالاهایی است که قیمت روی آنها درج می‌شود. اما جدای از خوراکی‌ها، قیمت لوازم خانگی هم افزایش داشته است.

کاهش قیمت کالاها

 

در همین رابطه محمدعلی اسفنانی، معاون سازمان تعزیرات حکومتی هم درباره ضمانت اجرایی بازگشت قیمت‌ها توضیح داد: هر کس که از این قاعده سرپیچی کند مشمول مجازات می‌شود. قیمت‌ها باید به عقب بازگردد. سازمان حمایت و وزارت جهاد کشاورزی نیز وظیفه نظارت و بازرسی را بر عهده دارند. در صورتی که قیمت‌ها مطابق ۳۱ اردیبهشت نباشد، سازمان تعزیرات رسیدگی و حکم صادر می‌کند.

او افزود: در صورت تخلف فروشنده مجازات می‌شود و ناچار به کاهش دادن قیمت می‌شود. سران سه قوه این اختیار را به ما داده‌اند که پنج برابر گذشته مجازات در نظر بگیریم.

تاکید بر بازگشت قیمت‌ها از ابتدای اجرای برنامه اصلاحات ارز ترجیحی مورد تاکید مجلس شورای اسلامی نیز بود که تا به امروز این انتظار تامین نشد. اما این بازگشت به گذشته و ارزان سازی اجباری قیمت‌ها مشمول کدام کالا و خدمات می‌شود؟

به نظر می‌رسد تاکید امیرحسین رحیمیان، وزیر دادگستری دولت سیزدهم بر عقب‌گرد قیمت کالاها و خدماتی است که در فهرست کالاهای اساسی نیستند و دولت در قیمت‌گذاری آنها دخالتی ندارد. وی در این رابطه شامگاه یکشنبه، پنجم تیرماه در گفت‌وگوی تلویزیونی خود گفت: تعداد این گروه از کالا و خدمات تا چندین هزار قلم می‌رسد.

امتیاز به این مطلب

User Rating: 5 ( 1 votes)

درباره‌ی دیده ها

ما در تیم تولید محتوای وب سایت دیده ها در تلاش هستیم تا بهترین، جدیدترین و مهمترین مطالب روزمره زندگی را برای شما عزیزان تهیه کنیم. با ما همراه باشید

همچنین ببینید

ابلاغ حقوق 1403 کارمندان دولت، اساتید، قضات، بازنشستگان و والدین شهدا

ابلاغ حقوق 1403 کارمندان دولت، اساتید، قضات، بازنشستگان و والدین شهدا

ابلاغ حقوق 1403 کارمندان دولت، اساتید، قضات، بازنشستگان و والدین شهدا + جدول معاون اول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − یازده =