شنبه , 8 اردیبهشت 1403

تقویت قوای جنسی

در این مقاله، قصد داریم راهکارهای مختلف برای تقویت قوای جنسی ، را مورد بررسی قرار دهیم. این راهکارها عبارتند از تغییرات سبک زندگی، مکمل‌های غذایی، درمان‌های طبیعی و در صورت لزوم، استفاده از داروها.

تقویت قوای جنسی

هر شخصی، زن یا مرد، حق دارد تا از یک زندگی جنسی سالم و مطلوب برخوردار باشد. با این حال، بازی هورمون‌ها، استرس زندگی روزمره، مشکلات زناشویی و عوامل دیگر می‌توانند بر کیفیت زندگی جنسی تاثیر بگذارند، به خصوص در بین مردان.

میل جنسی کاهش یافته یکی از مشکلات رایج است که مردان با آن روبرو می‌شوند و می‌تواند منجر به ایجاد استرس، ناراحتی و حتی مشکلات در روابط شخصی شود. اما خبر خوب این است که برخلاف گذشته، امروزه درک بهتری از این مشکلات وجود دارد و راه‌حل‌های متعددی برای رفع آنها ارائه شده است.

افزایش میل جنسی با غذا
به جرات می‌توان گفت که تنظیم یک رژیم غذایی سالم تاثیر بسیار زیادی در افزایش میل جنسی خواهد داشت.
افزایش میل جنسی با غذا
مکمل هایی که برای بالا بردن سطح سلامتی جنسی معرفی می شود بسیار زیاد هستند، اما تا وقتی می توانید نیاز خود را از برنامه غذایی بگیرید چرا به سراغ مکمل بروید؟ اگر به دنبال راهی برای بالا بردن تحرک اسپرم خود هستید، برای اختلال در نعوظ یا بالا بردن میل جنسی غذاها و درمان های طبیعی وجود دارد.

غذاهای سرشار از کلاژن

با افزایش سن کلاژن کمتری در بدن تولید شده به همین دلیل پوست چروک و افتاده می‌شود؛ با افزایش سن و کمبود کلاژن ممکن است دیواره واژن و پوست آلت شل و افتاده شوند که این موارد به مرور باعث کاهش میل جنسی در زنان و مردان می‌شود.

در ادامه بحث برای افزایش میل جنسی چه بخوریم می توان گفت که از جمله غذاهای حاوی کلاژن موارد زیر است:

  • سبزیجات برگ سبز
  • سفیده تخم مرغ
  • لوبیا و انواع آن
  • عصاره استخوان
  • گوشت مرغ
  • انواع توت
  • مرکبات
  • ماهی
  • سیر

غذاهای تهیه شده با گوشت

در پاسخ به سوال برای افزایش میل جنسی چه بخوریم، می‌توان به غذاهای تهیه شده با گوشت ارگانیک اشاره کرد؛ گوشت‌های ارگانیک همچون گوشت شتر و شترمرغ برای افزایش میل جنسی بانوان و آقایان مورد استفاده قرار می‌گیرد. با قرار دادن انواع گوشت در غذاها به افزایش میل جنسی کمک کنید.

غذاهای دریایی

خوردن غذاهای دریایی منجر به افزایش خون رسانی به اندام جنسی مرد و زن شده به همین دلیل میل جنسی را افزایش می‌دهد، علاوه بر موارد ذکر شده در مقاله، غذاهای دریایی در تنظیم و ترشح هورمون‌های جنسی بسیار موثر هستند.

غذاهای حاوی سروتونین

افرادی که در طول شبانه روز استرس زیادی را تحمل می‌کنند و درگیری ذهنی زیادی دارند با کاهش میل جنسی روبه‌رو خواهند شد، مصرف غذاهای حاوی سروتونین که به عنوان هورمون شادی شناخته می‌شود تاثیر فراوانی بر افزایش میل جنسی و کاهش استرس و اضطراب می‌گذارد؛ از جمله این غذاها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عسل ارگانیک
  • انواع ماهی
  • اسفناج
  • شیر
  • ترب

چگونه میل جنسیمان را تقویت کنیم؟ 

تقویت قوای جنسی مستلزم پرسیدن این سوال است که برای افزایش میل جنسی چه بخوریم؟ در ادامه به برخی از مواد، میوه‌ها و ادویه‌ها می‌پردازیم که برای تقویت و افزایش میل جنسی تاثیرگذار هستند:

نوشیدن آب

آب

وقتی بدن انسان در آستانه کم آبی قرار می‌گیرند ممکن است بیماری‌های متعددی برای بدن ایجاد شود، از جمله آنها می‌توان به خشکی واژن در بانوان اشاره نمود که منجر به رابطه جنسی دردناک و کاهش میل جنسی می‌شود.

آجیل

آجیل

بسیاری افراد بعد از پرسش این سوال که برای افرایش میل جنسی چه بخوریم به سراغ مصرف انواع آجیل می‌روند؛ آجیل‌ها به دلیل وجود منیزیم باعث افزایش میل و توان جنسی می‌شوند. علاوه بر وجود منیزیم در انواع آجیل‌ها، مصرف این مغزها منجر به کاهش کلسترول خون و درنتیجه کمک به فرآیند خون‌رسانی به بدن و اندام‌های جنسی می‌شود.

آووکادو

آووکادو

آووکادو به دلیل وجود ویتامین ب در ساختار خود از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ وجود این ویتامین در آووکادو و مصرف آن باعث کاهش استرس و اضطراب شده و بر افزایش میل جنسی تاثیر فراوانی می‌گذارد. علاوه بر خواص ذکر شده برای آووکادو، وجود چربی‌های مونو در این ماده و بهبود جریان خون به وسیله مصرف آن تاثیرات فراوانی را بر تقویت قوای جنسی آقایان و بانوان می‌گذارد.

شکلات

شکلات

شکلات تلخ و کاکائو از جمله موادی هستند که سروتونین قابل توجهی را در خود جای داده‌اند، هورمون سروتونین که به عنوان هورمون شادی شناخته می‌شود تاثیر فراوانی بر روی خلق‌وخو گذاشته و باعث بروز آرامش می‌شود. در بحث برای تقویت قوای جنسی چه بخوریم به شکلات تلخ تاکید فراوانی شده است و می‌توان گفت از جمله خوراکی‌هایی است که روی افزایش میل جنسی تاثیر زیادی می‌گذارد.

زعفران

زعفران

زعفران به عنوان یکی از باارزش‌ترین ادویه‌های جهان به شمار می‌رود که مصرف آن منجر به افزایش خون‌رسانی به بافت رحم و تحریک جنسی زنان می‌شود.

سیب

سیب

برخی افراد به دنبال پاسخ این سوال هستند که برای تقویت قوای جنسی چه بخوریم که کم هزینه باشد؟

سیب یکی از میوه‌های فراوان است که در تمام فصول به سادگی پیدا می‌شود، مصرف یک الی دو عدد سیب در طول روز بر سلامت جنسی افراد تاثیر فراوانی می‌گذارد. سیب با دارا بودن میزان فراوانی آنتی اکسیدان باعث افزایش جریان خون‌رسانی در اندام تناسلی شده و رضایت از رابطه را افزایش می‌دهد؛ با توجه به قرارگیری خواص سیب در پوست آن بهتر است سیب را با پوست میل نمایید.

فلفل

فلفل

در ادامه بحث برای افزایش میل جنسی چه بخوریم می‌توان به برخی از ادویه‌ها اشاره کرد. فلفل یکی از گیاهانی می‌باشد که در سراسر جهان از آن به عنوان ادویه و ساخت پماد استفاده می‌کنند؛ فلفل به دلیل طبع گرم خود منجر به افزایش جریان خون در بدن شده و کیفیت رابطه جنسی را افزایش می‌دهد.

ماکا

ماکا

ماکا یکی از انواع گیاهان بومی بوده که خواص فراوانی را به همراه دارد، مصرف این گیاه در باروری خانم‌ها بسیار اثرگذار است و میل جنسی را افزایش می‌دهد.

جنسینگ

جنسینگ

جنسینگ قرمز یکی دیگر از داروهای گیاهی می‌باشد که مصرف روزانه آن تاثیر فراوانی بر روی میل جنسی می‌گذارد؛ علاوه بر خواص ذکر شده مصرف این ماده گیاهی کمک فراوانی به درمان اختلال نعوظ و افزایش میل جنسی مردان می‌کند.

زنجبیل

زنجبیل

زنجبیل از گیاهان دارویی با اهمیت فراوان است و در بسیاری از موارد همچون سلامت قلب، افزایش خون‌رسانی و افزایش میل جنسی تاثیرگذار است.

سیر

سیر

سیر یک ماده غذایی با خواص فوق العاده است به همین دلیل مصریان باستان از این ماده برای افزایش میل جنسی استفاده می‌کردند؛ بر اساس نظریات دانشمندان مصرف این ماده غذایی از تجمع و تشکیل رسوبات در رگ‌های شریانی جلوگیری کرده و در نتیجه منجر به نعوظ بهتر در مردان می‌شود.

گزنه

گزنه

گزنه یکی دیگر از داروهای گیاهی می‌باشد که تاثیر فراوانی بر روی بی‌میلی دارد، افرادی که دچار کاهش بی‌میل جنسی شده‌اند می‌توانند روزانه ۵ گرم از برگ و گل این گیاه را دم کرده و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه میل نمایند.

دارچین

دارچین

بر اساس نظرات متخصصان طب سنتی مصرف دارچین تاثیرات فراوانی بر روی تقویت قوای جنسی می‌گذارد، برای مصرف آن ۱۵۰ گرم هل نیم کوب شده، دارچین و زنجبیل را با یکدیگر ترکیب کرده و سه قاشق از آن را درون یک لیتر آب ریخته و اجازه دهید تا آماده شود. هنگامی که آب به جوش آمد در ظرف را ببندید و بعد از ۱۵ دقیقه شعله گاز را خاموش کنید، این دمنوش را روزانه و در سه وعده در یک لیوان کوچک میل نمایید.

هندوانه

هندوانه

این میوه‌ی خوشمزه و آب‌دار سرشار از سیترولین است، که می‌تواند اختلال در نعوظ را کم کند، مخصوصا اگر به دلیل فشار خون اتفاق افتاده باشد. سیترولین تبدیل به آرژنین می‌شود، که تولید طبیعی اکسید نیتریک را بالا می‌برد و اکسید نیتریک جریان خون به بافت‌های عضلانی را بهبود می‌بخشد که شامل اندام تناسلی آقایان نیز می‌شود. به این شکل هندوانه باعث تقویت قوای جنسی در آقایان می شود.

هلو

هلو  

جویی تورمن، متخصص تغذیه و تناسب اندام می‌گوید: هلو نه تنها بسیار لذیذند بلکه حاوی ویتامین C نیز هستند که برای بالا بردن کیفیت اسپرم انتخاب مناسبی است. در یک تحقیق مشخص شد مردانی که بیشتر زندگی خود را سیگاری بودند و به همین دلیل دچار ناباروری شده بودند با اضافه کردن ویتامین C دریافتی دوباره توانایی خود را بدست آوردند.

به‌علاوه ویتامین C سطح هورمون استرس یعنی کورتیزول را نیز پایین می‌آورد. کورتیزول و تستوسترون خیلی راحت از تعادل خارج می‌شوند، و هرچقدر سطح کورتیزول بالا برود، سطح تستوسترون پایین می‌آید. این دو هورمون بر علیه یکدیگر عمل می‌کنند. پس پایین آوردن کورتیزول باعث بالا رفتن و درخشش تستوسترون در مردان می‌شود.

توت

 انواع توت

 متخصصان بر این عقیده هستند که توت برای بهبود تقویت قوای جنسی حاوی مجموعه‌ای از مزایا است. توت‌ها گردش خون را بالا می‌برند، که تاثیر زیادی در میل جنسی دارد، همچنین اسید چرب امگا ۳ موجود در برخی توت‌ها باعث بهبود سلامت قلب و عروق می‌شود که در نتیجه روی عملکرد جنسی تاثیر مثبت دارد.

دکتر کاررل نادولسکی، متخصص غدد درون ریز می٬گوید: “توت‌ها حاوی آنتی‌اکسیدان هستند که برای سلامت قلب و عروق مفید است. سالم بودن قلب و عروق منجر به سلامت هورمونی نیز می‌شود.” همچنین تحقیقات نشان داده توت‌ها خاصیت محافظت‌کننده قلب و عروق دارند که حفظ عملکرد عروقی و فشار خون، پایین آوردن سرعت پیشرفت تصلیب شریان و از بین بردن تاثیر منفی رادیکال‌های آزاد را در پی دارد.

سبزیجات با برگ سبز

سبزیجات با برگ سبز

ویتامین A موجود در سبزیجات سبز برگ، باعث متعادل شدن هورمون‌ها می‌شود، ماده معدنی به نام ید خلق و خو را تنظیم می‌کند. اما این همه چیز نیست، کلم باعث کاهش التهاب نیز می‌شود که عامل افزایش انعطاف‌پذیری و بالا رفتن استقامت است. این سبزیجات سرشار از منیزیم نیز هستند.

یکی از ویژگی‌های خوبی که منیزیم دارد این است که رگ‌ها را گشاد می‌کند. پس بروکلی، اسفناج، کلم، و هر کدام از سبزیجات سبز برگی را که می‌شناسید دقیقا همین کار را انجام می‌دهند. سبزیجات سرشار از منیزیم تنها جریان خون به اندام تناسلی را تقویت نمی‌کنند بلکه تاثیر مثبتی روی سلامت هورمونی نیز دارند.

این سبزیجات برای یک سالاد سالم ضروری هستند. فقط مطمئن شوید که در سس سالاد خود از مقداری چربی سالم استفاده می‌کنید.

زرده تخم مرغ
زرده تخم‌مرغ

 زرده تخم مرغ برای نگه داشتن تستوسترون در سطح مناسب بسیار مهم است و زرده تخم مرغ نه تنها حاوی ویتامین D است بلکه مقادر زیادی مواد مغذی دیگر را نیز در بر دارد: پروتئین، فولات، فسفر، ویتامین B12 و سلنیوم؛ اما اگر زرده تخم‌مرغ دوست ندارید، می‌توانید به جایش ماهی‌های چرب (قزل آلا) و یا شیر و آب پرتقال غنی شده با ویتامین D مصرف کنی.

انارانار

در طول تاریخ، همیشه انار را نشانه‌ای از باروری می‌دانستند. امروزه تحقیقات نشان داده خوردن انار باعث بالا رفتن تقویت قوای جنسی می‌شود. آب انار سطح تستوسترون بزاق را به طور متوسط ۲۴ درصد افزایش می‌دهد، همچنین فشار خون و اضطراب را نیز کاهش می‎‌دهد و می‌تواند تاثیری مثبت روی خلق و خو داشته باشد.

کاهش استرس

استرس و اضطراب پی در پی تاثیرات فراوانی بر روی میل جنسی می‌گذارند و منجر به اختلال و عدم رضایت از زندگی زناشویی می‌شوند به همین دلیل کاهش استرس برای افزایش میل جنسی بسیار مفید است.

راهکارهای کاهش استرس عبارتند از:

  • کمک گرفتن از مشاور و روانشناس
  • صحبت کردن با افراد صمیمی
  • دوش گرفتن روزانه
  • ورزش و پیاده‌روی

ورزش کردن

ورزش

در کنار جواب به سوال برای افزایش میل جنسی چه بخوریم می‌توان به این موضوع اشاره کرده که ورزش هم تاثیر بسزایی در افزایش میل جنسی دارد. برقراری رابطه جنسی و همچنین افزایش کیفیت آن مستلزم بدنی آماده است به همین دلیل تمرینات ورزشی و آمادگی جسمانی می‌تواند میل جنسی را افزایش داده و کیفیت رابطه جنسی را در زندگی زناشویی چند برابر کند.

فواصل برقراری رابطه

برقراری رابطه جنسی در فواصل کوتاه و پی در پی می‌تواند میل جنسی در زنان و مردان را کاهش دهد به همین دلیل بهتر است بعد از برقراری رابطه جنسی مدت زمانی را به بدن و ذهن خود استراحت دهید تا برای رابطه جنسی بعدی آماده شوید.

صحبت کردن با شریک جنسی

طرفین در هنگام برقراری رابطه جنسی و قبل از آن می‌توانند انتظارات و تمایلات خود را به اشتراک بگذارند تا با دانستن اطلاعات در مورد فانتزی‌های جنسی و نقاط تحریک پذیر گرایش و میل جنسی یکدیگر را افزایش دهند.

خواب کافی

خواب کافی

خواب کافی یکی از موارد مهم برای افزایش میل جنسی بوده که بر اساس تحقیقات انجام شده خواب کافی در طول شبانه روز می‌تواند میل جنسی را تا ۱۴ درصد افزایش دهد. به دلیل اهمیت این موضوع بهتر است خواب خود را تنظیم کرده و به اندازه کافی استراحت نمایید

معاشقه

معاشقه

زنان در هنگام برقراری رابطه جنسی نیاز شدیدی به تحریک و معاشقه دارند و در صورتی که شریک جنسی آنان معاشقه‌ای انجام ندهد به مرور زمان نسبت به برقراری رابطه بی‌میل می‌شوند. بهتر است قبل از برقراری رابطه جنسی برای افزایش کیفیت آن و همچنین لذت همسر خود به معاشقه بپردازید و از او در رابطه با نقاط تحریک پذیر بدن سوال نمایید تا تحریک پذیری بیشتری صورت بگیرد.

کمک گرفتن از روان‌شناس  گاهی مشکلات جنسی و کاهش میل جنسی دو طرف نیاز به درمان‌های اساسی‌تری دارد. مراجعه به پزشک متخصص در این زمینه راه حل بسیار مناسبی خواهد بود.

توجه به سلامت تیروئید غده تیروئید مسوول ترشح هورمونیست که بر روی بیشتر اعضای بدن اثر می‌گذارد و کمبود آن موجب کاهش وزن، خشکی پوست، ریزش مو و کاهش میل جنسی می‌شود. برای همین اگر دچار علائم دیگر شدید حتما به پزشک مراجعه کنید.

تاثیر داروها یکی از عوارض داروهای اعصاب، فشارخون، ضدافسردگی، برخی آنتی‌هیستامین‌ها، داروهای ضدایدز، شیمی‌درمانی، داروهای کم‌کننده کلسترول و چربی خون و ضدبارداری کاهش میل جنسی است. نور کافی ویتامین D و نور آفتاب موجب سرحالی و سرزندگی است. در پاییز و زمستان به دلیل نور کم‌رمق خورشید و پوشاندن بدن میزان ابتلا به افسردگی و کاهش میل جنسی بیشتر است. کسانی که دچار ناتوانی و افت میل جنسی هستند، می‌توانند از نوردرمانی کمک بگیرند تا سریع‌تر به نتیجه برسند.

امتیاز به این مطلب

User Rating: 5 ( 1 votes)

درباره‌ی بهاره ولی دخت

سلام. من کارشناس بهداشت هستم، علاقه مند به انتشار مطالب در زمینه بهداشت و سلامت

همچنین ببینید

تن ماهی با تخم مرغ

تن ماهی با تخم مرغ

شاید شما هم یک بار خوردن تن ماهی و تخم مرغ را امتحان کرده باشید، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − شش =