سه شنبه , 29 اسفند 1402

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج گامی موثر در جهت زندگی بهتر می باشد.

اگر زوجین قبل از ازدواج به مشاور مراجعه کنند، این امر به زندگی بهتر و دوام آن کمک شایانی خواهد کرد.

مشاوره قبل از ازدواج به عنوان مهم ترین نکته ای است که به افراد کمک می کند واقع بینانه به ازدواج نگاه کنند و از هرگونه احساسات غیرعقلانی بپرهیزند؛ چراکه پایه و اساس ازدواج بر مبنای معیار های عقلانی استوار است.

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج برای جوانان

جوانان بسیاری در زمان عقد یا نامزدی یا آشنایی قبل از ازدواج، یک زندگی ایده آل و بدون هرگونه اختلاف و درگیری را تصور می کنند و با چنین دیدگاهی بر این باورند که بین شان 100 درصد تفاهم وجود دارد، غافل از این که در نخستین مشکلی که برایشان هنگام زندگی مشترک به وجود می آید.

این افراد آرمان ها و رؤیاهایشان به یکباره فرو می ریزد و سریع از زیر بار مسئولیت زندگی مشترک شانه خالی می کنند و تصمیم به جدایی می گیرند.

به همین لحاظ مراجعه به مشاور قبل از ازدواج روند مطلوبی در شناخت فرد مقابل و شناخت خود فرد، هنگام قرار گرفتن در چالش های دونفره، ایجاد می کند و شناختی نسبی از شرایط روحی، فکری و اجتماعی هر دو نفر به آنها داده و درصد موفقیت زندگی زیر یک سقف آنها را بیان می­کند.

 

در کلیپ زیر می توانید توضیحات روانشناس ژاله کیانی را در خصوص اهمیت مشاوره پیش از ازدواج ببینید

 

امتیاز به این مطلب

User Rating: 4.66 ( 3 votes)

درباره‌ی ژاله کیانی

سلام. من مشاور و روانشناس بالینی، درمانگر :اختلالات اضطرابی، افسردگی، وسواس، اختلالات جنسی و مشاور در حوزه خانواده (شکست عاطفی، خیانت، مشاوره پيش از ازدواج ) هستم. بسیار خوشحال هستم که می توانم مطالب مورد نیاز شما را بیان کنم.

همچنین ببینید

فواید رابطه جنسی

فواید رابطه جنسی

از فواید رابطه جنسی می‌توان به تولید مثل، بهبود سلامت روان و سلامت جسمانی و همچنین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + شش =