سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403

تغییر ساعات کاری ادارات

سخنگوی دولت

سخنگوی دولت تاکید کرد: به منظور مدیریت مصرف برق در ایام تابستان تغییر ساعات کاری ادارات در کل کشور از ۲۱ خرداد تا سوم شهریور ماه از ساعت ۷ تا ۱۳:۳۰ خواهد بود.

وی افزود: مصوبه دیگری که امروز در هیات وزیران به تصویب رسید و آثار آن نیز مهم است، بحث اصلاح ساعات کاری اداری به منظور مدیریت مصرف برق در ایام گرم تابستان است.

هم پیشنهادی را استانداری تهران در این زمینه ارائه کرده بود و هم پیشنهادی را وزارت نیرو در این زمینه ارائه کرده بود. پیش از این هم ما مصوبه ای داشتیم که برخی از اختیارات به استانداران برای مدیریت ساعات کاری در جهت اصلا وضعیت مصرف برق به ویژه در محیط های اداری اعطا شده بود.

سخنگوی دولت در ادامه تصریح کرد: امروز یک مصوبه عمومی برای کل کشور بنا به پیشنهاد وزارت نیرو به تصویب رسید که ساعات اداری از تاریخ ۲۱ خرداد ماه تا تاریخ سوم شهریور ماه از ساعت ۷ صبح تا ۱۳:۳۰ در تمام ادارات کشور باشد.

طبیعتا بخشی از ساعت کاری که به واسطه این تغییر ساعت کاهش پیدا می کند، از سوی مقامات مربوطه در خلال سایر ساعات هفته باید جبران صورت گیرد تا خللی در ارائه خدمات اداری پیش نیاید.

 

تصمیمات مصرف برق در حوزه های صنایع و کشاورزی

وی در ادامه تاکید کرد: تصمیماتی در راستای همان مصوبه قبلی به منظور مدیریت مصرف برق در حوزه های صنایع و کشاورزی هم علاوه بر بحث ادارات داشتیم که با هماهنگی و همکاری متولیان خود همین دو حوزه صورت خواهد گرفت.

توافق هایی بین وزارت صمت با وزارت نیرو و وزارت نفت صورت می گیرد تا هر تصمیمی که اتخاذ می شود، خللی به تولید وارد نشود.

چه در حوزه کشاورزی و چه در حوزه صنعت، برق مورد نیاز در حد توان تامین شود در عین اینکه اولویت با بخش خانگی بوده و شاهد قطعی برق های خانگی نباشیم. اگر بتوانیم با همکاری همه مردم در مسیر مدیریت مصرف حرکت کنیم، شاهد قطعی دیگر نخواهیم بود.

امتیاز به این مطلب

User Rating: Be the first one !

درباره‌ی دیده ها

ما در تیم تولید محتوای وب سایت دیده ها در تلاش هستیم تا بهترین، جدیدترین و مهمترین مطالب روزمره زندگی را برای شما عزیزان تهیه کنیم. با ما همراه باشید

همچنین ببینید

ابلاغ حقوق 1403 کارمندان دولت، اساتید، قضات، بازنشستگان و والدین شهدا

ابلاغ حقوق 1403 کارمندان دولت، اساتید، قضات، بازنشستگان و والدین شهدا

ابلاغ حقوق 1403 کارمندان دولت، اساتید، قضات، بازنشستگان و والدین شهدا + جدول معاون اول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =