جمعه , 10 فروردین 1403

بهترین تلویزیون های هوشمند برای استریم

بهترین تلویزیون های هوشمند برای استریم

استریم به فعالیتی گفته می‌شود که طی آن کاربر تصویر خود را به صورت زنده با دیگران به اشتراک می‌گذارد. استریم یکی از فناوری‌هایی است که اجازه پخش همزمان فایل‌های صوتی و تصویری را از سرور به مشتری می‌دهد.

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش علاقه مردم به دسترسی آنلاین به محتوا‌ها و استفاده بدون معطلی از محتوا، استریم بسیار محبوب شده است؛ از این رو به معرفی صنعت استریم lمی پردازیم.
استریم (Stream) طبق تعریف لغت‌نامه‌ای، آبی است که در طول یک مسیر جریان دارد؛ اما در کامپیوتر و خصوصاً برنامه‌نویسی، منظور از استریم، داده‌هایی هستند که از جایی به جای دیگر (از فایلی به فایل دیگر) منتقل می‌شود؛ درواقع استریم انتقال مداوم داده‌ها (موزیک یا ویدئو) از یک سرور به گیرنده است.

به عنوان مثال، زمانی که به پخش آنلاین ویدئو می‌پردازید، نیاز به دانلود کردن آن نیست و داده به صورت بافر‌ها (در ادامه با مفهوم بافر آشنا می‌شویم) از سرور به دستگاه شما فرستاده می‌شود و در هر لحظه می‌توانید هر تایمی از ویدئو را با کمترین معطلی تماشا کنید.

تلویزیون هوشمند

برای مثال زمانی که تلویزیون تماشا می‌کنید، با فناوری استریم، پرونده‌ رسانه‌ای که در تلویزیون شما در حال پخش است، از راه دور ذخیره شده و در عرض چندثانیه انتقال می‌یابد. حالا در تلویزیون‌های هوشمند شما می‌توانید به راحتی و فقط با اتصال به اینترنت، به تماشای آنلاین یا استریم هر پرونده رسانه‌ای مانند فیلم و موسیقی بپردازید.

با این تعریف کوتاه از استریم، در این مقاله تلاش کرده‌ایم علاوه بر معرفی تلویزیون‌های هوشمند، چند مورد از بهترین آنها را که قابلیت تماشای آنلاین را فراهم می‌کنند، بررسی کنیم. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

به چه تلویزیونی هوشمند گفته می‌شود؟

هرچه تکنولوژی پیشرفت می‌کند، شاهد ظهور انواع جدیدی از دستگاه‌های الکترونیکی از جمله تلویزیون‌ها هستیم که بیشتر از همیشه هوشمند شده‌اند. از ویژگی‌های اصلی که در تلویزیون‌های هوشمند دیده می‌شود می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

قابلیت اتصال به اینترنت به صورت وای فای یا همان بی‌سیم: این ویژگی اصلی‌ترین عامل تماشای استریم را برای شما فراهم می‌کند. به این ترتیب شما می‌توانید از طریق تلویزیون به اینترنت نصب شوید، از طریق مرورگرهایی که روی تلویزیون نصب شده است و یا خودتان نصب می‌کنید، وبگردی کنید و یا به سراغ نصب انواع اپلیکیشن‌ها بروید.

در تلویزیون‌های معمولی این قابلیت تنها با وجود اندروید باکس های خانگی از برندهای معتبر امکان پذیر خواهد بود.

وجود پردازنده چند هسته‌ای: در حال حاضر تلویزیون‌های هوشمند با وجود پردازنده‌های چندهسته‌ای مشابه کامپیوترها شده‌اند و قابلیت اجرای فرمان شما سریعتر در تلویزیون اجرا می‌شود.

قدرت رزولوشن تصویر full HD و یا 4k: تصاویر فول اچ دی، 1920* 1080 پیکسل دارند که کیفیت تصویر نمایش داده شده عالی اس، زمانی که این قابلیت به 4k ارتقا پیدا می‌کند، رزولوشن تصاویر 4 برابر می‌شوند و به همان ترتیب، شما شاهد تصاویر بی‌نظیری خواهید بود.

صفحه نمایش LED تخت یا خمیده در اندازه‌های مختلف: در حال حاضر تمامی صفحه نمایش‌های تلویزیون‌های هوشمند از نوع LED شده‌اند که طول عمر بالاتری دارند و مصرف انرژی در آنها بالاتر است. همچنین انواع صفحه نمایش خمیده نیز طرفداران خود را دارد.

قدرت صدای با کیفیت بهتر با بکارگیری از صداهای فراگیری مانند Dolby digital plus و DTS که هر دو تاثیر زیادی روی کیفیت صدای شنیده شده دارند.

افزایش تعداد پورت‌ها: تعداد پورت‌های HDMI و USB در تلویزیون‌های هوشمند بیشتر است. به این ترتیب شما می‌توانید انواع دستگاه‌ها مانند اندرویدباکس‌ها، فلش مموری‌ها، لپ‌تاپ‌ها و انواع دستگاه‌های گیم را به صفحه نمایش تلویزیون متصل کنید.

دستیار صوتی گوگل: به کمک دستیار صوتی گوگل به راحتی می‌توانید اپلیکیشن‌های خود را در تلویزیون درخواست کنید و یا در صفحه مرورگر، عبارت مورد نظر را فقط با بیان و صدا جستجو کنید.

همچنین تلویزیون‌های هوشمند از انواع فرمت بازی‌ها پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید انواع دستگاه‌های پیشرفته بازی را هم به آنها متصل کنید. علاوه بر این می‌توانید روش دانلود و بازی کردن روی تلویزیون‌های هوشمند را از طریق این لینک یاد بگیرید و به راحتی بازی مورد نظر خود را انجام دهید.

با این مقدمه از تلویزیون‌های هوشمند در ادامه قصد داریم برخی از بهترین برندها و مدل‌هایی که تلویزیون‌های هوشمند با قابلیت استریم روانه بازار کرده‌اند را بررسی کنیم.

بهترین تلویزیون های هوشمند برای استریم

 

تلویزیون هوشمند سامسونگ

تلویزیون سامسونگ مدل Q80/Q80A QLED

اگر دوست دارید تلویزیونی با صفحه نمایش بزرگ خریداری کنید که افراد زیادی بتوانند به راحتی آن را تماشا کنند، می‌توانید به سراغ تلویزیون های سامسونگ مدل Q80/Q80A QLED بروید. این مدل را می‌توانید در اندازه‌های 55، 65، 75 و 85 اینچ خریداری کنید. صفحه نمایش آن از نوع LED کوانتومی است.
قدرت رزلوشن تصاویر  اولترا اچ دی (Ultra HD-4k) است و انتخاب بسیار خوبی برای قرار دادن در فضاهای روشن است، اما دارای اشکالات جزئی برای نمایش در فضاهای تاریک است. این تلویزیون برای بالاتر بردن قدرت وضوح تصاویری که رزلوشن پایین دارند، مشکلی ندارد و استفاده از آن نیز آسان است.

قابلیت اتصال به اینترنت دارد، به اسمارت هاب سامسونگ مجهز شده است و شما به راحتی می‌توانید فیلم‌ها و بازی‌های خود را از طریق آن جستجو کرده، تماشا و یا بازی کنید. دارای سه رابط HDMI و USB است که به شما در اتصال دیگر دستگاه‌ها به تلویزیون قدرت انتخاب بیشتری می‌دهد.
اگر در بازار ایران این مدل از تلویزیون سامسونگ را نیافتید، می‌توانید به سراغ دیگر مدل‌های مشابه بروید. خرید تلویزیون از برند سامسونگ، با اینکه محدوده قیمتی بالاتری نسبت به انواع ساده‌تر دارند، به دلیل کیفیت و کارایی که دارند ارزش زیادی دارد.

تلویزیون هوشمند سامسونگ مدل Sony X90J

این تلویزیون‌ها برای استریم عالی هستند، صفحه نمایش آنها OLED است، در نتیجه بهترین نوع صفحات LED را دارند. به این ترتیب می‌توانید بدون نگرانی تلویزیون خود را برای ساعات طولانی روشن بگذارید و از سوختن صفحه نمایش آن نگران نباشید. برای یادگیری بهتر اجازه دهیم این موضوع را یاداوری کنیم که صفحه نمایش LED می‌تواند در سه نوع معمولی، کوانتومی (Q) و آلی (O) باشند و نوع OLED از بقیه انواع اشاره شده کیفیت بهتری دارد.

قابلیت اتصال به اینترنت دارد و با آخرین نسخه اندروید به روزرسانی شده است. اپلیکیشن گوگل پلی روی آن می‌توانید نصب کنید تا پس از آن هر اپلیکشینی که مایل باشید روی آن نصب کنید.

از جهت وضوح تصویر، باید بگوییم که این تلویزیون‌ها یک کنتراست عالی طبیعی ایجاد می‌کند و برای تماشا در اتاق‌های تاریک عالی هستند. رزلوشن تصاویر در آنها نیز 4k است و شما می‌توانید اندازه‌های 50، 55، 65 و 75 اینچی از آنها را در بازار پیدا کنید. اما متاسفانه تصاویر در گوشه صفحه نمایش نسبت به بخش مرکزی ناواضح‌تر دیده می‌شوند.  همچنین برای تماشای فیلم‌هایی با قابلیت HDR عالی هستند.

تلویزیون هایسنس مدل H9G

تلویزیون هوشمند هایسنس

این تلویزیون‌ها بهترین گزینه برای تماشای محتواهای HDR هستند و تصاویری با کیفیت عالی را به نمایش می‌گذارند. قابلیت اتصال به اینترنت و نصب انواع اپلیکیشن‌ها روی این نوع از تلویزیون‌ها به وجود آمده است و شما می‌توانید انواع بازی‌ها را با کیفیت فوق‌العاده روی این سیستم ها تماشا کنید. صفحه نمایش آنها LED است و قدرت رزلوشن تصاویر را با قدرت 4k به نمایش می‌گذارد. اندازه‌های 55 و 65 اینچی از آنها در بازار یافت می‌شود.

تلویزیون‌های TCL سری s535 2020 QLED

اگر می‌خواهید از تلویزیون‌های هوشمندی استفاده کنید که سیستم عامل آن اندروید نباشد، می‌توانید به سراغ تلویزیون‌های تی سی ال در سری سری s535 2020 QLED بروید که از سیتم روکو Roku پشتیبانی می‌کند و استفاده از آن آسان‌تر است. میزان قدرت رزلوشن آن اگرچه 4k است، اما قدرت نمایش محتواهای HDR نسبت به مدل‌های هایسنس پایین‌تر است.
همچنین در این دسته از تلویزیون‌ها، میزان کنتراست تصویر و تنوع رنگی بسیار بالاست. علاوه بر آن قیمت تلویزیون‌های تی سی ال نسبت به دیگر هم رده‌هایی که اشاره کردیم، پایین‌تر است و از این جهت می‌تواند موضوع مهمی در خرید تلویزیون باشد. اندازه‌های این مدل در بازار، 50، 55، 65 و 75 اینچ است.

مواردی که اشاره شده، تنها بخش کمی از انواع تلویزیون‌های هوشمندی است که می‌توانید در بازار پیدا کنید. اما قبل از خرید هر کدام از انواع این تلویزیون‌ها، به طور حتم نیاز خود را با شرایطی که هر تلویزیون فراهم می‌کنید بسنجید و پس از آن اقدام به خرید کنید.

امتیاز به این مطلب

User Rating: 5 ( 1 votes)

درباره‌ی احمد درفشی

همچنین ببینید

همراه بانک پاسارگاد

همراه بانک پاسارگاد (موبایل بانک)

همراه بانک پاسارگاد (موبایل بانک) بانک پاسارگاد خدمت همراه بانک پاسارگاد (موبایل بانک) را همراه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =