شنبه , 6 مرداد 1403

استخدام 22 هزار پرستار

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم امسال آزمون استخدامی برگزار شود گفت: استخدام 22 هزار پرستار تا پایان سال جاری در مراکز درمانی انجام می شود.

استخدام 22 هزار پرستار

پدرام پاک آیین در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: پرستارانی  که در دوران کرونا مجاهدت کردند و رهبر انقلاب نیز بر تقدیر از آنها تاکید داشتند، مشمول اولویت در استخدام قرار می‌گیرند.

 

پاک آیین تصریح کرد: ۲۰ امتیاز ویژه به این پرستاران در آزمون استخدامی اختصاص می‌یابد و تلاش می‌کنیم امسال آزمون استخدامی برگزار شود.

براساس گزارش سازمان نظام پرستاری کشور، اکنون حدود ۲.۵ پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی داریم و این در حالیست که چهار پرستار به ازای هر یک هزار جمعیت و حدود ۶ پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی در ۲۴ ساعت باید وجود داشته باشد.

۷۰ درصد پست‌های سازمانی پرستاری خالی است و کمبود پرستار در مراکز درمانی بسیار مشهود است و این موضوع به سلامت مردم آسیب می‌زند.

 

استخدام 22 هزار پرستار تحقق وعده 2 ساله در زمان کرونا

محمد میرزابیگی رئیس سازمان نظام پرستاری کشور ۱۸ خرداد در نامه‌ای به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ضمن قدردانی از حمایت‌های رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور از تلاش‌های بی‌شائبه و جانفشانانه پرستاران در دوران جولان کرونا در کشور به تشریح مشکلات و درخواست‌های سپیدپوشان نظام سلامت پرداخت.

میرزابیگی گفت: با اشاره به وعده‌های داده شده در دوران ۲ ساله کرونا به پرستاران خواستار رسیدگی فوری به مشکلات این قشر و جامه عمل پوشاندن قول‌ها و وعده‌ها شد.

امتیاز به این مطلب

User Rating: 5 ( 1 votes)

درباره‌ی دیده ها

ما در تیم تولید محتوای وب سایت دیده ها در تلاش هستیم تا بهترین، جدیدترین و مهمترین مطالب روزمره زندگی را برای شما عزیزان تهیه کنیم. با ما همراه باشید

همچنین ببینید

حذف کارت بانکی

حذف کارت بانکی

فوری؛ حذف کارت بانکی شش بانک رقم خواهد خورد در حال حاضر، ۶ بانک کشاورزی، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 8 =